четвер, 25 липня 2019 р.

ПОВЕРНУТИ ЧЕСНЕ ІМ'Я

     Як і 10 років тому, минулорічні відвідини Галузевого архіву СБУ давали мені вражаючу картину подвигу моїх співвітчизників у нерівній боротьбі за національне визволення Батьківшини. Серед перших осіб, що впали мені в око, глибоко схвилювала сумна історія з несправедливим убивством рідним СБ референта пропаганди ОУН на Івана-Франківщині, тоді Станіславівщині, Петра Головка - "Аскольда". Всі звітні документи УМДБ чітко показували, що то була навмисне задумана спецоперація задля компрометації активного і незламного керівника ідеологічною роботою ОУН у названій області.
     Інформація про моторошну долю Петра Головка стала одним із перших моїх повідомлень на адресу Українського національного інституту пам'яті. Згодом я опублікував її зміст у Facebook і вирішив ознайомити з нею керівництво Івано-Фраківщини, додавши відповідні посилання на архівні сторінки. Ось копія.

oda@if.gov.ua » Про повернення чесного імені

Голові Івано-Франківської ОДА ГОНЧАРУКУ О.Р.



Вельмишановий Олеже Романовичу!

    Як історик і письменник, я нині шукаю в Галузевому архіві СБУ цікаві для мене матеріали з історії  діяльності ОУН-УПА у моєму рідному Локачинському районі Волинської області, та іноді тема заводить мене в інші регіони України. Тож питання, з яким до Вас звертаюся, стосується саме Вашої області, зокрема розділу роботи НКВС, МГБ, що офіційно так і значився: «Компрометация…»
    Цю трагічну історію я вже опублікував у Фейсбуці, та, очевидно, у Вас її не помітили. Йдеться про активного діяча ОУН Петра Головка, що
боровся за нашу свободу під псевдонімом «Аскольд». Ворогові вдалося знеславити його перед вищим керівництвом ОУН й убити нашими ж руками. (Фонд №16, Опис № 01, Справа № 568, стор. 127-128). Петра намагалися умовити через дружину і сестру вийти з підпілля, але він не здався, навпаки, перевів своїх родичів на нелегальне становище. Можна зрозуміти рідних «Аскольда»: вони хотіли зберегти йому життя і самим уникнути Сибіру, але не можна зрозуміти і змиритися з тим, що в статусі зрадника залишається вірний син України! Що його імені досі нема у Мартиролозі загиблих діячів ОУН-УПА, у списку псевдонімів, його не вшановують земляки, його не знають!.. Погодьтеся, то тяжкий гріх. Повернути героєві чесне ім’я ми зобов’язані перед Богом, історією та людьми. Дивіться вкладення.
    На все добре!
    З повагою – Олекса Палійчук.



14.10.2018.
м. Київ. E-mail...


Аскольд.docx


Аскольд2.docx

Немає коментарів: