“18” листопада 2013 р.
«Що можна подумати про Україну як державу, якщо міністр чинного уряду може собі дозволити написати книгу, що просто таки палає ненавистю до власної країни»
– Шеф-редактор польського видання “Gazeta Wyborcza” Адам Міхнік, про Табачника.
(Файл зі Списком у форматі “pdf” можна завантажити ТУТ)
23 вересня 2013 р. – Міністр Табачник і півцентнера меду.
На 140 сторінках шкільного посібника знайшли 160 помилок.
Йдеться про підручник з математики для першого класу, за яким навчаються українські школярі. Майже стільки ж помилок знайшли у підручнику для другокласників. Освітяни і видавці шоковані. Мірка довжини (замість міра), прослідкуй (замість простеж), 2 дні підряд (замість 2 дні поспіль) –– елементарні мовні помилки у підручнику для першачків помітили видавці. Взялися рахувати і жахнулися.
31 серпня 2013 – Наукова спільнота проти концепції профосвіти від Табачника.
Більшість представників наукової спільноти України виступає проти того варіанту профільної освіти, який пропонує міністерство освіти на чолі з Дмитром Табачником.
Таку заяву зробив Радіо Свобода президент Українського фізичного товариства Максим Стріха. “Мені не доводилося зустрічатися з жодною живою людиною, яка обстоювала б цю концепцію. Я як президент Українського фізичного товариства був присутній на круглому столі у Верховній Раді, який організував Комітет з питань науки і освіти. Там було дуже багато людей. Всі виступали проти”, – сказав Стріха.
За його словами, “ніде у світі немає дворічної профільної освіти”. “В європейських країнах профільна освіта триває від трьох до п’яти років. І це той час, за який справді чогось можна навчити. Ми намагаємося втиснути це у два роки. Це завідомо неможливо. Чому так? Бо, як Ви пам’ятаєте, ми 10 років готувалися до 12-річної освіти за сприяння того ж самого міністерства, а це раптом скасували три роки тому і за російським зразком перейшли до 11-річної. І фактично виявилося, що профільну можна реалізувати лишень в 10-11 класі. А цього часу не досить для того, щоб глибоко чомусь навчити”, – заявив фахівець.
20 квітня 2013 – У підручнику історії школярам розповіли, як веселі шахтарі гамселять хохлів.
На Донеччині розгорівся книжковий скандал. До факультативного курсу історії для 9-класників потрапив посібник “Історія рідного краю”, в якому українців називають хохлами та висміюють, протиставляючи мужнім, веселим та працьовитим шахтарям. Шокуючий погляд на історію Донеччини міститься у нарисі зі збірки “Підземне царство” російського письменника Вікентія Вересаєва.
Те, що такий твір надрукований у навчальному посібнику для школярів, обурило істориків. “Донбас – це українська земля. Українці – першопоселенці” на Донеччині – прокоментував історик Володимир Качур. Школа №72 поки що єдина в Донецьку, куди потрапив цей скандальний посібник.
Очевидно, під керівництвом міністерства освіти Табачником міжетнічна ворожнеча стала модною темою і дехто вважає нормальним обзивати українців “хохлами” в шкільному підручнику історії.
28 березня 2013 – Табачник “за” силову розправу над опозиційними народними депутатами України.
Після виступів на засіданні Кабінету міністрів України народних депутатів Ударівця Сергія Капліна і Свободівця Едуарда Леонова, слово взяв Табачник і заявив що згідно з кримінальним кодексом це (поведінка депутатів) самоуправство, і треба за цією статтею притягнути до відповідальності депутатів, які втручаються у роботу Кабінету міністрів.
Табачник добре відомий своїм нахилом до “силових рішень” відносно інакомислячих. Перебуваючи на посаді глави Адміністрації Президента Леоніда Кучми, Табачник розпорядився силоміць випровадити діючих народних депутатів України, в тому числі Степана Хмару, з приміщення адміністрації, що призвело до його відставки.
25 лютого 2013 – Табачник порівняв Києво–Могилянську академію з російською світською левицею.
“Знаєте, є така відома світська левиця в Росії, яка ні співати, ні танцювати, ні грати на сцені не вміє. Але зате скандалить на будь–яких світських тусовках, підтримуючи до себе сумнівний рівень уваги … Так от, у нас в освіті теж є така світська левиця – це Києво–Могилянська академія”, сказав Табачник.
Багато хто пов’язує публічну зневагу Табачника до провідного університету країни, який в 2010 році посів першу позицію за рейтингом ЗНО абітурієнтів, з свідомою українською орієнтацією цього вузу.
У Твітері Собчак дала відповідь Табачнику: “Ну ОК, тоді Могилянка – найкращий ВНЗ України, зі своєю думкою і вільнодумними талановитими студентами. Порівняння – ОК” (www.pravda.com.ua/news/2013/02/28/6984520/).
24 січня 2013 – Табачник замінив дисидентів на радянських партактивістів.
Міносвіти викреслило з програми зовнішнього незалежного оцінювання знань школярів не лише імена Степана Бандери, Романа Шухевича, але й низки дисидентів–шістдесятників.
З програми 2012 року виключені згадки про таких політичних діячів Української народної республіки, як Кость Левицький, Дмитро Вітовський, Юрій Тютюнник, а також про економіста Михайла Волобуєва, який виступав за економічну незалежність України від СРСР.
Замість цього були додані пункти про радянських воєначальників та партійних активістів. Так, цього року на ЗНО школярів чекають питання про подвиги червоного командира часів Громадянської війни Миколи Щорса, діяльності першого секретаря ЦК Компартії України Георгія П’ятакова і голови президії Центрального виконавчого комітету СРСР від УРСР Григорія Петровського.
З розділу про розвиток України в період 1945–початку 1950-х років вилучено згадки про десталінізацію і припинення репресій.
Міносвіти також виключило з програми питання про діяльність дисидентів і шістдесятників, зокрема письменника і політв’язня Євгена Сверстюка, художниці Алли Горської, літературознавця Івана Дзюби, поета Івана Світличного.
Намагаючись стерти з пам’яті української дітей і молоді імена українських героїв, які боролись за незалежну Україну, Табачник проводить чітку антиукраїнську політику.
16 січня 2013 – Під заголовком “Табачник придумав, як змусити школярів більше вчити російську” українські ЗМІ повідомили про перевагу, яку Табачник надає російській мові в Україні.
Табачник видав наказ про проведення Всеукраїнського учнівського конкурсу з російської мови “Лукомор’я” для учнів 2–11 класів. Основними завданнями конкурсу є, зокрема, підвищення інтересу учнів до вивчення російської мови та культури; поглиблення та структурування знань учнів з російської мови; активізація позакласної та позашкільної роботи з вивчення російської мови.
В умовах, коли українська мова продовжує знаходитись в жалюгідно занедбаному стані після кілька сотен років репресій і заборон, дії Табачника з державної підтримки російської мови можна розцінювати виключно, як зрада національних інтересів країни.
30 листопада 2012 – У Донецького технічного університету не вистачає коштів на оплату комунальних послуг, через що подальше існування навчального закладу перебуває під загрозою.
Рада розвитку ДонНТУ, куди входять ректор, проректори й декани всіх факультетів, поширив серед співробітників вузу інформацію про очікувані проблеми серед яких, зокрема:
“У зв’язку із цим нашому вузу необхідно приготуватися до випробування на міцність:
– очікувати відключення електроенергії й тепла (в 6-му корпусі вже відключене опалення);
– купити теплі речі, щоб пережити сувору зиму…”
– очікувати відключення електроенергії й тепла (в 6-му корпусі вже відключене опалення);
– купити теплі речі, щоб пережити сувору зиму…”
Співробітники ДонНТУ також передали редакції роздруківку електронного листа, розісланого в.о. декана одного з факультетів університету Володимиром Струніліним завідувачем кафедр. У листі, у тому числі вказується, що в подібній ситуації опинилися й інші вузи країни, у тому числі Київський політехнічний інститут, а виходить, проблема стосується всієї сфери освіти України.
При кінці 2012 року провідні технічні університети держави, кинуті напризволяще Табачником, змушені попереджати учбовий склад про “випробування на міцність” і готувати “теплі речі, щоб пережити сувору зиму”.
24 жовтня 2012 – Міністр освіти Дмитро Табачник агітував студентів Таврійського національного університету голосувати за Партію регіонів і проти опозиції.
“У нас є соціологія про те, як студенти Києва захоплені Ударом”, – заявив Табачник. Він продовжив: “Не прийшов час Матіос, Наливайченка й інших, не хочу роняти кришталеву вазу надій молоді… УДАР однаково пройде в парламент, і ви побачите, яка кількість тушок і комерсантів звідти побіжить. І як вони будуть намагатися довести, що вони помилилися”.
13 жовтня 2012 – Табачник закликав українських націоналістів покаятися.
Цим самим Табачник прирівняв тих, хто боролись за незалежність України, до злочинної комуністичної парті часів СРСР, яка спричинила численні жертви безневинних українців, в тому числі під час геноциду проти українського народу Голодомору.
1 жовтня 2012 – Зі спільного підручника з історії України та Росії викинули Голодомор і УПА.
Міждержавна робоча група створила методичний посібник для українських вчителів, з якого виключені всі події здатні викликати якісь розбіжності щодо історії України по відношенню до Росії. Про спірні моменти автори вирішили взагалі не згадувати. У книзі повністю відсутній період з 1600 по 1946 рік, нічого не розповідається про діяльність Богдана Хмельницького, Івана Мазепи, існування України у складі Російської імперії, громадянську війну, Голодомор, Другу Світову війну та ОУН–УПА.
Дії Табачника і очолюваного ним міністерства не можна назвати навчанням, це плекання неграмотності.
1 жовтня 2012 – В 2010 р. вийшла нова постанова Кабміну згідно з якою у вітчизняних навчальних закладах можна відкрити авто-майстерню, лазню або навіть хімчистку.
В одній нововолинській школі постанову Кабміну читали, але поки що обходяться гуртками. Через управління освіти здають кабінети в оренду. Німецької тут навчають безкоштовно, а за гроші – комп’ютери, танці і польська. Так сталося, що тему грошей та недовіри журналісти ТСН продовжили в 179й столичній гімназії. Перед тим, як їхати, шукали в інтернеті їхній телефон і випадково натрапили на форум, де тутешню вчительку звинувачують у репетиторстві і незаконному зароблянні грошей. Про ці неприємні речі директорка Тетяна Сергіївна навіть чути не хотіла.
Платити за те, що справді потрібно, українські батьки готові. Але багатьох із них дратує так звана добровільна примусовість – це коли не питають, а ставлять перед фактом. Вітчизняна безкоштовна школа щороку дорожчає і вже зараз забирає відчутну частину родинного бюджету. І якщо в селах та містечках щомісячні шкільні видатки це десятки гривень, то в мегаполісах рахунок іде на сотні, а часом і тисячі гривень.
Навчальний процес в українських навчальних закладах став неконтрольований тому, що міністр освіти Табачник піклується виключно про русифікацією українців.
20 вересня 2012 – Сліпі школярі б’ються між собою за підручники, бо держава не виділяє на них грошей.
Діти вчаться за одним підручником на цілий клас, а за час незалежності їх надруковано обмаль: кажуть, дуже дорогі. Одна книжка для сліпих коштує близько 1000 гривень, яку українські учні шкіл для незрячих знання не можуть ані побачити, ані прочитати. За роки незалежності підручників, написаних спеціальним шрифтом Брайля надруковано обмаль. Тож діти за книги б’ються і часто вчаться ще за радянськими посібниками.
Як поділився учень спецшколи для дітей з вадами зору Олександр Клемба: “Неякісна освіта у спецшколах перекриває сліпим дітям шлях до майбутнього.”
15 вересня 2012 – Цього року першокурсники Макіївського політехнічного коледжу вчаться за підручниками 1986-го року. На першій сторінці у них розміщені витяги з програми Комуністичної партії Радянського Союзу та вірші про Леніна.
До радянських підручників звернулися через брак сучасних, зазначила директорка. Оскільки коледж – не школа, підручники від Міносвіти вони отримують за залишковим принципом. Книжок у середньому – одна на трьох учнів, тож і доводиться користуватися раритетами.
Табачник розтринькує бюджетні гроші на друк надзвичайно дорогих підручників тоді, коли для студентів не вистачає елементарних сучасних підручників. В “ретро–підручниках”, що використовуються в Макіївці, знаходяться віршовані твори 30-х років, які славлять комуністичні вождя і партію. Місцеві жителі обурені “Тому що саме вони були видані молодим людям, які ще не сформувалися, в якості навчального посібника”, – написав один обурений громадянин.
3 вересня 2012 – Табачник пророкує, що без Росії на Україну чекає крах.
Міністр українського Уряду заявив, що співдружність Росії і України має стати цивілізаційним вибором нашої країни.
В інтерв’ю журналу “ШО” міністр освіти і науки Дмитро Табачник заявив: “Русь для мене не тільки стародавнє найменування нашої землі, я розглядаю його як абревіатуру – Російсько–українську співдружність. Саме це співдружність має стати нашою спільною відповіддю на цивілізаційні виклики третього тисячоліття. Якщо цього не відбудеться, то нас чекає така ж сумна доля, як вмираючу на наших очах цивілізацію…”.
Одноосібно і привселюдно міністр Табачник суперечить стратегічному курсу України на європейську інтеграцію і намагається залякати “сумною долею” якщо Україна не буде триматись якомога ближче до Росії, незважаючи на всю очевидну відсталість останньої.
28 серпня 2012 – Через Міністра Табачника діти могли згоріти в шкільному автобусі.
У 2010 році Міністерство освіти та науки оголосило тендер, в якому переміг Херсонський завод Анто–рус. Відомство Табачника відхилило інші заяви, в тому числі і на три мільйони дешевша пропозиція Бориспільського автозаводу, яка була залишена поза увагою через формальну причину. Гроші на виготовлення автобусів були перераховані на підставні фірми, а коли самі автобуси з’явились, то вони навіть не відповідали елементарним технічним умовам. Коли інспектори від КРУ приїхали в містечко Іванків, щоб оглянути один з автобусів, куплений з передплатою, виявилося, що він згорів. При чому, зайнявся він прямо під час перевезення школярів.
28 серпня 2012 – Приватне видавництво ТОВ видавничий дім “Освіта” отримало третину коштів від друку підручників для першокласників, тобто 21 з 64 млн. грн.
Це видавництво нещодавно очолила скандально відома Тамара Ткаченко, колишній гендиректор державного видавництва, яке залишилось, фактично, без замовлень. Тамара Ткаченко відома за провал друку посібників у 2010-му році. Тоді міністерство освіти мало випустити нові книжки для десятикласників. Проте десятикласники вже перейшли в 11–й, а деяких підручників не завезли досі. Директорка тоді виправдовувалася, що у її видавництва просто закінчився папір.
26 серпня 2012р. – Ленін на шкільних зошитах – як діагноз українському суспільству.
Шкільні зошити, на яких зображені Ленін, Сталін та комуністична символіка, не мають відповідного свідоцтва Міністерства освіти і науки України. Про це заявили в цьому відомстві. Між тим, у книжкових магазинах говорять, що зошити з “вождями” популярні серед школярів. Як такі зошити потрапили у торговельну мережу Києва і який це має вплив на молодь?
У Києві набирають обертів шкільні ярмарки. На одному з них, на першому поверсі магазину “Читай–город” у центрі Києва на розкладках шкільних зошитів кидаються у вічі блискучі палітурки. Це серія зошитів під назвою “Контроверсійні лідери”, на яких зображені комуністичні вожді: Володимир Ленін, Йосип Сталін, Мао Цзедун, Фідель Кастро та деякі інші.
На іншому зошиті, що лежить поруч – автомат Калашникова та кремлівська зірка на задньому тлі. Вказаний і власник авторських прав – російське підприємство “Альт”, яке замовило наклад у дніпропетровській друкарні.
22 серпня 2012 – Табачник зізнався, що і без закону перевів школи з української.
“Другий рік поспіль у нас всі школи замовляють підручники згідно державному замовленню тією мовою, якою реально ведеться викладання”, – сказав Табачник.
На посаді міністра Табачник приймає безпідставні, політизовані рішення, які ставлять за мету ущемляти права україномовних громадян і проводити відверту політику русифікації в сучасній Україні.
15 серпня 2012 – З 2 млн підручників, закуплених Табачником для молодших класів, 1,9 млн російськомовні.
“З 2 млн 60 тис підручників 1 млн 900 тис у нас російською мовою, тому, я думаю, що проблем не виникне”, – сказав міністр освіти Дмитро Табачник, відповідаючи на питання про можливе виникнення труднощів у освітньому процесі.
Такий перекіс у забезпеченні Міністерством освіти потреб українських студентів просто шокує.
21 серпня 2012 – Шкільні підручники ціною з півпенсії. Найдорожчий підручник з української мови для шкіл з навчанням польською мовою коштував 647 грн за примірник.
Співавтором дорожезних книг є мати Валерія Хорошковського, високопоставленого чиновника. Підрозділ Міносвіти уклав низку угод на друк підручників для 1 класу на загальну суму 61,13 млн грн.
Замовлення Табачником і подальше його намагання виправдовувати “підручники Хорошковської” є абсолютним доказом того, як неефективно він використовує бюджетні кошти, що тільки прискорює занепад освітньої сфери під керівництвом Табачника.
11 червня 2012 – Табачник назвав українську мову “непотрібною”.
Табачник похвалився перед вчителями з Росії. Міністр освіти Табачник на зустрічі з вчителями Росії заявив, що перестав нав’язувати регіонам підручники на “непотрібній мові”, тобто, українською мовою. Про це свідчить відео виступу міністра, яке було зняте у Києві у травні 2012 року на зібранні вчителів Росії.
Тільки за один такий вислів будь-якого міністра в європейській країні було би звільнено миттєво.
Навіть Радник президента Ганна Герман відреагувала: “Кожному народові, кожній народності чи навіть невеличкій етнічній групі дорога і близька та мова, на якій ці люди спілкуються. І говорити, що є підручники, написані на непотрібній мові, навіть якщо вживати ці слова у переносному значенні – це скандал”, – вона наголосила.
19 квітня 2012 р. – Експерти розкритикували проект нової редакції Базового компоненту дошкільної освіти.
Експерти Центру освітнього моніторингу проаналізували проект нової редакції Базового компоненту дошкільної освіти, розміщений на офіційному веб–сайті Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України в рубриці “Громадське обговорення”.
На думку експертів Центру, проект документу має ряд недоліків. Одним із головних, на їх думку, є те, що він не розвантажує дошкільну освіту від надлишкового інформаційного матеріалу, в результаті чого, це спровокує втрату дітьми інтересу до навчання, погіршення стану їх здоров’я. В цілому експерти відзначили, що підходи застосовані в проекті Базового компоненту, запозичені й механічно перенесені з вимог до навчання дітей у школі. Також проект, всупереч вимогам статті 22 Закону України “Про дошкільну освіту”, не вказує у який спосіб і на підставі яких критеріїв здійснюватиметься діагностика стану дошкільної освіти, а також умови, за яких можуть бути досягнуті освітні результати.
18 квітня 2012 – У Табачника знову закупили підручники за “казковими” цінами.
Міносвіти закупило підручники з Математики для першого класу по 506 грн за штуку.
Розтрінькуючи бюджетні гроші Табачник на пряму відповідає за низький рівень освіти в Україні, якій хронічно не вистачає коштів.
7 квітня 2012 – Табачник на 160% забезпечив Одещину підручниками “Русский язык”.
Школи Одеської області отримали таку кількість підручників “Русский язык” для 10–го класу, що тепер забезпечені ними на 160%. Однак ті ж десятикласники так і не дочекалися підручників 34 найменувань, вписаних учителями в бланки замовлень.
Міністерство освіти, науки, молоді та спорту в 2010-2011 роках поставило не замовлені загальноосвітніми установами підручники і не поставило замовлені.
Коли Львівська область замовила для своїх першокласників букварі, підготовлені трьома різними колективами авторів. Обласне управління зібрало заявки вчителів, підрахувало: найпопулярніший отримав 90,3% голосів, інші – 5,7 і 4%. В область же завезли тільки один підручник – той, котрий посів останнє місце в рейтингу. І хоча замовили його 1120 штук, отримали у 21 раз більше – 24 тис. Усього міністерство, очолюване Табачником, надіслало в Львівську область майже 50 тис. підручників, яких школи взагалі не замовляли.
6 липня 2012 – Табачник продовжує їздити на “блатних” номерах.
Міністр освіти Дмитро Табачник продовжує користуватися недоторканими номерами ВР, хоча втратив мандат депутата два роки тому. Про це свідчать фотографії, зроблені журналістом Української правди біля адміністрації президента у вівторок. На знімках помічник відкриває Табачнику задні дверцята, і він сідає у автомобіль “Мерседес” найдорожчого S–класу, державний номер АА 1028 ВР.
7 червня 2012 – Згідно інформації отриманої заступником голови Верховної Ради Миколою Томенком міністр освіти Табачник займається корупцією.
“Всупереч чинному законодавству на ринок друку підручників була заведена посередницька структура, яка цим ніколи не займалася, не має виробничих потужностей – так звана “Побутелектротехніка” з такою потаємною назвою, і видавництво змушували укладати угоду з цією структурою”, – сказав віце-спікер.
14 квітня 2012 – Табачника викрили у маніпуляціях фактами про російськомовні школи.
Дмитро Табачник маніпулює фактами про російськомовні школи Києва. Як пише “Дзеркало тижня. Україна”, Табачник стверджує, що в лівобережних районах Києва немає жодної школи з російською мовою навчання, хоча насправді на лівому березі розташовано п’ять таких навчальних закладів.
21 лютого 2012 – Табачник перешкоджає прийняттю нової редакції законопроекту “Про вищу освіту”.
Про це заявив член робочої групи, президент Національного університету “Києво-Могилянська академія” Сергій Квіт. За його словами, новий варіант законопроекту враховує всі пропозиції студентських профспілок та представників академічного співтовариства. Водночас голова Міністерства освіти Дмитро Табачник, на думку Квіта, протидіє прийняттю цієї редакції закону. “Той, хто виступає проти цього варіанту, займається антидержавною політикою і намагається утримати освіту нашої країни в радянських рамках”, – підкреслив Квіт.
3 лютого 2012 – Табачник збрехав про підтримку свого законопроекту з боку Європи.
“Мы тоже сделали экспертизу проекта закона в Комитете по образованию и науке Совета Европы и получили положительное заключение”, – запевнив Табачник освітянську громадськість напередодні реєстрації проекту в парламенті. Але, як з’ясувала народний депутат України Леся Оробець, не тільки не існує жодної структури Ради Європи з такою назвою, а відповідні європейські відомства в очі не бачили цей український законопроект. Табачник просто напросто збрехав.
9 листопада 2011 – Студенти проти Табачника.
22 вересня студентка першого курсу факультету гуманітарних наук Києво-Могилянської академії Дарина Степаненко в ході саміту міністрів освіти СНД вдарила по обличчю букетом квітів Дмитра Табачника. 26 жовтня п’ять тисяч студентів Київського політехнічного інституту прийшли до будівлі Міністерства освіти і науки, молоді та спорту. Вони вимагали зустрічі з міністром Дмитром Табачником, однак той так до них і не вийшов. Учасники акції подарували для міністра освіти Табачника унітаз і мішки туалетного паперу, які принесли з собою.
Біля Червоного корпусу Київського національного університету ім. Шевченка студенти провели акцію “Поціль у Табачника – врятуй освіту і науку України!”. “Ми не могли не підтримати студентів у їхній боротьбі з антиукраїнським міністром Табачником, адже вся його діяльність перешкоджає нормальному отриманню освіти та розвитку студентів”, – заявила координатор “Оновлення країни” в Києві Ксенія Слободенюк.
14 вересня 2011 – Табачник записав Україну до складу “руськаво міра” і вважає “Малоросію” пестливим прізвиськом України.
Міністр освіти Дмитро Табачник не вважає слово Малоросія приниженням для України, – навпаки, наполягає на його пестливому значенні. “З самого початку в слові “Малоросія” – ніжність та шанування до батьківщини історичної Русі… В тому, як намагаються сьогодні спотворити цю позицію, видаючи Україну за щось принижене та незначне в очах Руського миру”, – зазначив міністр.
На уточнювальне питання що Табачник розуміє під словосполученням “Руський мир”, міністр відповів так: “Руський мир – цілком природне поняття, що ніяк не суперечить політичній незалежності її складових частин. … Завдяки тому, що Україна є частиною Руського мира, ми отримали можливість долучитися до величезного світу загальноруської літератури, світу найвеличніших інтелектуальних глибин”, – сказав Табачник.
Табачник не вбачає окремої ідентифікації для стародавнього українського народу, тішиться принизливою назвою для України “Малоросія”, про що він заявляє публічно, перебуваючи на посаді міністра Уряду України.
При цьому прагнення Табачника стерти Україну з обличчя земної кулі настільки сильне, що він навіть заявив, що живе в Росії, а не в Україні. Інцидент стався в рамках обласної конференції педагогічних працівників Дніпропетровської області, повідомляється в сюжеті ТСН. Під час свого виступу Табачник порівнював розвиток освіти в Україні та Росії. “За результатами дослідження, оприлюдненого на Всесвітньому економічному форумі в Давосі, Україна – 56 місце, а ми – на 72–му”, – заявив Табачник. При цьому, за даними цього дослідження Росія на 72 місці.
8 липня 2011 – Табачник скасував держзамовлення для маґістерських програм Могилянки.
Могилянську школу журналістики та інші маґістерські програми Національного університету “Києво-Могилянська академія” (НаУКМА) позбавили магістерських програм. Про це написав на своїй сторінці у Фейсбуці директор Могилянської школи журналістики Євген Федченко.
14 червня 2011 – Міжнародна правозахисна організація “Freedom House” порекомендувала президенту Віктору Януковичу звільнити Дмитра Табачника з посади міністра освіти.
Про це йдеться у звіті Freedom House “Б’ючи на сполох. На захист демократії в Україні”.
“Звільнити з посади міністра освіти Дмитра Табачника, можливо, найбільш контраверсійну фігуру у складі уряду, за сіяння непотрібного і небезпечного розділення України за питаннями ідентичності, мови та освіти”, – сказано в документі.
“Дехто із громадськості стверджує, що урядовий законопроект щодо освіти намагається представити російську модель освіти в Україні, міцніше пов’язуючи російські та українські освітні кола між собою і в той же час “будуючи Берлінський мур між українською та західною системами освіти”, – також сказано у звіті “Freedom House”.
26 травня 2011 р. – Предмет “Я і Україна” у міністерстві вважають “націоналістичним”.
Міністерство освіти, молоді та спорту затвердило “Типові навчальні плани для початкової школи”, в яких зменшило кількість годин для вивчення державної мови. Про це повідомляє Центр освітнього моніторингу. За інформацією центру, у нових типових планах збільшено кількість предметів за рахунок нових, таких як “Природознавство”, “Я у світі” замість “Я і Україна”, “Сходинки до інформатики”.
“Проблему ресурсу навчальних годин Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України у всіх запропонованих ним варіантах навчальних планів вирішило у спосіб, який, починаючи з березня 2010 р., став звичним для його політики – за рахунок зменшення кількості годин на вивчення державної мови, яка особливо у початковій школі є потужним інструментом розвитку особистості”, – зазначає Центр освітнього моніторингу. Зокрема, згідно з таблицею, яку подає центр, наступного навчального року учні початкової школи вчитимуть державну мову на годину менше – 28, а не 29 годин в тиждень, як було до нового наказу МОН.
Також суттєвим недоліком нових навчальних планів є те, що в них збережено тенденцію до збільшення кількості 1–годинних предметів. “Так, у Типових навчальних планах для початкових шкіл з навчанням українською мовою у 1–му класі відведено по 1 год. на тиждень для 55,5% предметів (для 5 з 9); у 3–му класі – для 54,5% (6 з 11 1–годинних предметів)”, – повідомляє центр.
18 травня 2011 – Генеральна прокуратура виявила низку порушень у діяльності Міністерства освіти щодо забезпечення шкіл підручниками.
Так, букварів російською мовою надруковано на 65 тисяч примірників більше від потреби. Натомість українською мовою букварів випущено на 83,4% менше. Згідно з листом заступника генпрокурора Віктора Занфірова, у Міністерстві освіти не забезпечено належне виконання повноважень щодо випуску підручників та посібників для школярів.
За даними Генпрокуратури, держзамовлення з підручників було сформовано неналежно, а пропозиції освітніх закладів щодо реальної потреби регіонів не враховувалися.
Табачник робить все можливе і неможливе, в тому числі вдаючись до порушень законів, аби проштовхувати в українських школах російську мову за рахунок української.
7 квітня 2011 – Протягом всієї каденції на посаді Міністра освіти і науки Табачник цілеспрямовано нівелює значення ЗНО.
Уже два роки поспіль Міносвіти і науки цілеспрямовано зводить до нуля значення зовнішнього незалежного оцінювання знань як механізму прозорого і рівного доступу до вищої освіти.
Серед головних загроз ЗНО учасники прес–конференції виділили збереження необґрунтовано високого значення середнього балу шкільного атестату в сукупному конкурсному балі абітурієнта; надання додаткових преференцій тим, хто оплатив навчання на підготовчих курсах при виші; практика прийняття сертифікатів ЗНО за попередні роки, результати яких не є тотожними з результатами поточного року, а також практика оприлюднення лише сумарних конкурсних балів абітурієнта.
3 лютого 2011 – У Табачника сфальсифікували Концепцію літературної освіти.
Деякі тези Концепції літературної освіти, затвердженої Міністерством освіти, були внесені туди без відома розробників. Про це в ефірі Радіо “Свобода” заявив доктор філологічних наук, член-кореспондент НАН України, завідувач відділу давньої української літератури Микола Сулима, який є одним із розробників концепції. “Теза про особливу роль російської літератури в Концепції літературної освіти з’явилася, так би мовити, підпільно. Спочатку цю концепцію вивісили анонімно на сайті, потім вона з’явилася під нашими підписами, але я цієї концепції не візував”, – сказав він.
1 лютого 2011 р. – У Міносвіти затвердили нову Концепцію літературної освіти
Відповідно до Концепції літературної освіти, в загальноосвітніх навчальних закладах з українською мовою навчання обов’язково вивчаються “українська література” та “світова література”. Можливою також є інтеграція цих літературних курсів. У загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням іншими мовами, що є в Україні, обов’язково вивчаються “українська література” та інтегрований курс “література (рідна і світова)”.
Особлива роль при цьому належить російській літературі як художньо–словесному надбанню, в тісній взаємодії з яким протягом декількох століть формувалася українська література, і з огляду на те, яке місце займає російська література в загальнолюдській системі духовно-культурних цінностей, ідеться в наказі Міносвіти. Саме ця частина в документі особливо стосується освітян.
Табачник і словом і ділом пропихає абсурдне поняття, що Україна – це лиш придаток Росії.
Лілія Гриневич, координатор напрямку “Суспільство знань” “Уряду змін”: “На мою думку, в цій Концепції відображено продовження курсу на двомовність, який лобіює Міністерство освіти і науки в особі міністра – так само, як у попередній концепції мовної освіти, яка була опублікована, де російській мові надається особливий статус міжнаціонального спілкування, що суперечить Конституції України.”
29 січня 2011 – Табачник став на бік комуністів і підтримав встановлення пам’ятника наймасовішому вбивці двадцятого століття Сталіну.
Пам’ятник Сталіну був установлений на території Запорізького обкому Компартії у травні 2010 року. 28 грудня невідомі відрізали погруддю Сталіна голову, у новорічну ніч пам’ятник був зруйнований вибухом.
Водночас Табачник розкритикував увічнення пам’яті командирів і бійців Української повстанської армії (УПА) на Західній Україні, сказавши, “…поки вони продовжують за кошти державного бюджету будувати пам’ятники, що ображають почуття двох третин населення країни, вони не мають права учити інших, кому варто поклонятися”.
Табачник використовує свою посаду міністра для публічної підтримки Сталіна, масового вбивця на рівні Гітлера. Цікаво чи Табачник би так само висловився, якби хтось поставив пам’ятника останньому: “Місцева громада має право будувати за свої гроші пам’ятник кому вона захоче.”
27 січня 2011 – На Буковині за сприянням Табачника почали дискримінувати україномовні школи.
У Чернівецькій області заявили про незабезпечення україномовних шкіл підручниками, коли російськомовні школи отримують підручники на 100%. У Чернівецькій області початкові школи з українською мовою навчання забезпечені “Букварями” на 82%, читанками на 71%, підручниками математики та української мови на 74% та 66% відповідно. Водночас школи з російською та румунською мовами викладання забезпечені підручниками на 100% та 120% відповідно. Про це повідомили у Чернівецькій облдержадміністрації.
21 січня 2011 – Наукова еліта вважає, що мовна концепція Табачника несе хаос.
Концепція мовної освіти в Україні, запропонована Міносвіти, спрямована на русифікацію системи освіти.
Про це йдеться у відкритому листі міністру культури і освіти Дмитру Табачнику від наукової еліти. Так лист підписали почесний президент Києво-Могилянської академії В’ячеслав Брюховецький, професор Києво-Могилянської академії Володимир Панченко, посол Юрій Щербак, професор Університету ім Карпенка-Карого Вадим Скуратівський та соціолінгвіст, доктор філологічних наук Лариса Масенко.
“В разі її прийняття Концепція внесе хаос в систему освіти, загальмує її розвиток і поглибить розкол українського суспільства на мовно–культурному ґрунті”, – йдеться в листі. На їхню думку, в концепції не знайшла відображення роль української мови як головного чинника консолідації населення в межах своєї держави. В тексті Концепції відсутнє визначення державної мови як базової в системі освіти, вважають науковці.
Табачник – це аутсайдер, марґинал із радикально антиукраїнськими поглядами, який вже три роки поспіль керує міністерством освіти, впроваджуючи програму русифікації, знищуючи в системі освіти збереження і розвиток національної пам’яті та доводячи до загальної деградації освіти в Україні.
10 січня 2011 року – Ірину Зайцеву представлено колективу Центру оцінювання знань, який щороку проводить зовнішнє незалежне тестування й фактично контролює вступну кампанію в українські ВНЗ.
Експерти назвали призначення Зайцевої одним із найбільш одіозних кадрових рішень Табачника. Зайцева відома не стільки своїми науковими роботами, скільки радикальною проросійською орієнтацією.
“Директором УЦОЯО призначено людину, яка ніколи не мала відношення до системи, проте має певні ідеологічні погляди і завжди відкрито їх лобіювала – це і місце російської мови в українській освіті, й трактування історичних подій”, – зазначила Координатор напрямку “Суспільство знань” Уряду Змін Лілія Гриневич (osvita.ua/test/news/12976).
19 листопада 2010 р. – Табачник скасував уроки пам’яті про Голодомор у школах.
Міністра освіти викрили в саботуванні заходів, спрямованих на вшанування пам’яті жертв Голодомору.
Міністерство освіти та науки під керівництвом Дмитра Табачника в 2010 році не направляло до навчальних закладів методичні рекомендації із проведення присвячених темі Голодомору “Уроків пам’яті”, як це робилося в попередні роки. Про це повідомила прес-служба Центру досліджень визвольного руху. Прес-служба заявляє, що Міністерство науки і освіти не виконує власні рішення про повагу пам’яті жертв Голодомору 1932-1933 років. Зокрема, в 2010 році Міносвіти не проводило щорічну Всеукраїнську краєзнавчу акцію учнівської та студентської молоді “Колосок пам’яті”.
Страшна трагедія українського народу, Голодомор, під час якого загинуло до 10 мільйонів невинних чоловіків, жінок і дітей, не є подією для українофоба Табачника.
15 листопада 2010 р. – Табачник заборонив посібник з історії, в якому сказано, що росіяни і українці різні.
Книгу “Історія українського права” позбавили статусу навчального посібника через “неукраїнське” висвітлення науки. Міністерство освіти і науки позбавило статусу навчального посібника для вузів книгу “Історія українського права” Івана Гриценка, декана юридичного факультету Національного університету імені Шевченка. Як пояснив глава Міносвіти Дмитро Табачник, книга містить “крамольні” речі: згідно з посібником росіяни і українці етнічно і генетично відрізняються.
В цьому контексті своїм висловлюванням Табачник публічно заявив, що українського народу, фактично, не існує.
12 листопада 2010 – Міністр освіти і науки Дмитро Табачник відмовився просити вибачення у галичан за свою статтю про націоналізм.
Як відомо, в статті, яка була опублікована у вересні, міністр заявив, що “окремо взята провінція не в змозі прогодувати і привести в порядок навіть Львів, куди вже їй до Києва”. “Мільйонам втікачів-прибульців з псевдо-П’ємонту просто нічого буде їсти і ніде буде працювати в мегаполісі, якщо з нього підуть офіси донецьких, дніпропетровських, харківських, запорізьких, одеських, кримських та інших компаній”, – заявив міністр.
Із висловлених Табачником поглядів чітко видно, що він вважає українців із Західної України чужаками і тим самим просуває свою тезу протиставлення різних регіонів України, що є злочином розпалювання міжнаціональної ворожнечі.
12 жовтня 2010 – Табачник був ініціатором введення додаткових платних послуг у ВНЗ і він заявляв, що вони є ознакою цивілізованості.
Президент Віктор Янукович виступив проти такої постанови і сказав її скасувати.
У своїй діяльності Табачник неодноразово виступав і діяв всупереч публічним висловлюванням діючого Президента. Така ситуація можлива лише за умов “кришування” Табачника як впливовими російськими колами, так і відомими антиукраїнськими політиками, як Прем’єр-міністр Микола Азаров.
30 вересня 2010 – Табачник пропонує пишатися закриттям шкіл.
У Генпрокуратурі нарікають, що місцеві органи влади приймають рішення про закриття шкіл, а міністр науки і освіти Дмитро Табачник бачить у цьому позитивну тенденцію. Про це заявив заступник генпрокурора Віктор Занфіров, виступаючи на міжвідомчій нараді. За словами Занфірова, місцеві органи влади не вживають заходів для збереження шкіл, і протягом цього року 80 загальноосвітніх шкіл закрито, а за останні 5 років закриті і ліквідовані 2 тис. шкіл.
1 вересня 2010 – Міністр освіти Дмитро Табачник назвав визначення Голодомору геноцидом українського народу вигадками закордонних істориків.
Про це він сказав в ході телефонної лінії видання “Аргументи і факти в Україні”.
Своїми висловлюваннями Табачник проігнорував і знехтував рішенням найвищого законодавчого органу держави, Верховної Ради України, яка 28 листопада 2006 прийняла закон “Про Голодомор 1932-1933 років в Україні”, яким Голодомор в Україні 1932-1933 рр. визнаний геноцидом українського народу.
6 серпня 2010 – Іспит з української мови при вступі до аспірантури і при отриманні ступеню кандидата наук є непотрібним.
Про це заявив міністр освіти Дмитро Табачник, повідомляють Українські новини. За його словами, він не бачить необхідності в таких іспитах, оскільки іспит з української мови учні здають і в школі, і у вищому навчальному закладі, а при вступі до аспірантури і отриманні ступеню кандидата наук мають зосередитися на профільних дисциплінах.
5 серпня 2010 – Міністр освіти та науки Дмитро Табачник зізнався, що його міністерство до початку навчального року не готове, і нових підручників до 1 вересня не буде.
Натомість Табачник апелював до вищих сил, сказавши, “… дай Бог, щоб ми все це закінчили протягом вересня, жовтня, листопада”.
4 серпня 2010 – Табачник продовжує наступати на рідну мову.
Міністр освіти Дмитро Табачник розпорядився ліквідувати сектор сприяння освіті рідною мовою. Про це “Дзеркалу тижня” повідомило джерело у відомстві. Сектор сприяння освіті, який був підрозділом департаменту середньої та дошкільної освіти міністерства, фактично ліквідовано на підставі наказу Табачника.
Мало не щодня втілюється Табачником в життя задекларована 1995 року в дослідженні “Україна на порозі XXI століття” (автори Дмитро Видрін і Дмитро Табачник) ідея: “Якщо певна критична маса росіян потрапить до вищих ешелонів влади, зовнішньополітичний курс України суттєво зміниться і переорієнтується із Заходу на Схід”.
28 травня 2010 – Табачник назвав навчання про Голодомор, як про геноцид, “брєдятіною”, тим самим обізвавши рішення Верховної Ради України, також, “брєдятіною”.
Міністр освіти Дмитро Табачник обіцяє прописати в навчальній програмі, що Голодомор – це не геноцид українського народу. “Наше міністерство зараз працює над найскладнішим питанням – це визначення стандартів освіти, тому що брєдятіна з гіперболізацією тільки однієї форми оцінювання – це не реформа, а обман учнів і суспільства”, – заявив міністр. “Якщо говорити про суб’єктивність, то вчитель зобов’язаний виконувати навчальну програму, але в ній потрібно чітко прописати, що Голодомор 1933 року – це загальна трагедія народів України, Росії, Бєларусі, Казахстану, і вказати, скільки людей померло від цього лиха в кожній з республік”.
Погляди і діяння Табачника йдуть всупереч державним принципам України, волі освітянської еліти, студентів та громадськості. Це вражаючий приклад відсталості влади, її ретроградного характеру.
15 квітня 2010 – Табачник назвав Україну “папуаською країною”.
Міністр освіти і науки Дмитро Табачник виступає за передачу всіх вищих навчальних закладів в управління Міносвіти. “Безумовно (потрібно передавати). Тому що ми – єдина папуаська країна, де 28 центральних органів виконавчої влади мають вищі навчальні заклади”, – сказав міністр, відповідаючи на запитання, чи є актуальною ідея про передачу всіх ВНЗ у підпорядкування Міносвіти.
7 квітня 2010 – Табачник лобіює інтереси російських кінопрокатників.
Міністр освіти і науки Дмитро Табачник виступає за скасування обов’язкового дублювання іноземних фільмів українською мовою. Експерти вважають, що таким чином Табачник лобіює інтереси російських кінопрокатників, передає “Німецька хвиля”.
30 березня 2010 – Табачник скасував державний іспит з української мови у вищій школі.
Новий міністр освіти та науки Дмитро Табачник скасував іспит з української мови у вищій школі державну і цим самим усунув українську мову з наукової сфери. Про це повідомили у прес–центрі Центру правових та політичних досліджень “Сім”. Дмитро Табачник наказом від 29.03.2010 № 259 вніс зміни до наказів міністра Івана Вакарчука від 09.07.2009 № 642 “Про організацію вивчення гуманітарних дисциплін за вільним вибором студента” та від 21.12.2009 № 1150 “Про затвердження програм навчальної дисципліни “Українська мова (за професійним спрямуванням)”. У мотивувальній частині наказу Табачника про скасування державного іспиту з української мови йдеться про “оптимізацію фінансових витрат навчальних закладів”.
30 березня 2010 – Міністр освіти Дмитро Табачник скасував державний іспит з української мови для бакалаврів у вищій школі.
Згідно з наказом міністра, відповідні зміни вносяться до наказу Міносвіти “Про організацію вивчення гуманітарних дисциплін за вільним вибором студента”.
Табачник не приховує свою антиукраїнська сутність. В умовах коли українська мова так потребує державної підтримки після кілька сотень років репресій і заборон, завдання Табачника — це “добити” рідну мову українців.
29 березня 2010 р. – Табачник скасував моніторинг для всіх учнів, крім 11-класників.
Міністр освіти Дмитро Табачник скасував моніторинг якості шкільної освіти за окремими предметами для учнів 3, 5–8 і 10 класів середніх шкіл. Як повідомляє Інтерфакс, міністр у понеділок своїм наказом скасував наказ Міносвіти від 28 жовтня 2009, яким вводилося обов’язкове тестування учнів 3, 5–8 і 10 класів середніх шкіл.
Як зазначається в тексті документу, Табачник ухвалив таке рішення, “щоб уникнути перевантаження школярів загальноосвітніх навчальних закладах у період завершення навчального року”. Також це зроблено “з огляду на незадовільний рівень підготовки дослідження з вивчення рівня навчальних досягнень учнів загальноосвітніх навчальних закладів з української мови, математики та історії України”.
8 жовтня 2009 – Чернівецька облрада вимагає від Генпрокуратури притягнути до кримінальної відповідальності народного депутата від Партії регіонів Дмитра Табачника за його статтю в російській газеті “Известия”, яка, на думку депутатів, посягає на територіальну цілісність України.
Буковинських народних обранців обурили такі тези у статті Дмитра Табачника “Від Ріббентропа до Майдану. Парадоксальні наслідки сталінської зовнішньої політики”: “…галичани практично не мають нічого спільного з народом Великої України ні в ментальному, ні в конфесійному, ні в лінгвістичному, ні в політичному плані. У нас різні вороги і різні союзники.”
Депутати облради вважають, що тези Табачника містять ознаки таких злочинів, як посягання на територіальну цілісність України, дискримінація за національною ознакою та зловживання владою.
1 коментар:
Д.Табачник: "Индустриальный восток Украины сокрушит заробитчанский Запад в гражданской войне... После окончания гражданской войны ее инициаторы (которые после поражения удерут за океан) могут обнаружить, что то, о чем они лживо плачут сегодня, стало исторической реальностью и на пространстве от Дона до Карпат не осталось ни одного носителя мовы, а шароварно-трембитная культура перешла в разряд археологических". Д.Табачника треба впіймати, привезти в Україну і привселюдно судити.
Дописати коментар